Skåne!

Vi var i skåne hos Eriks föräldrar, Birgit & Leif och hälsade på onsdag-söndag. Det var mycket mysigt och skönt att komma bort ett tag. Onsdagen bestod mestadels av bilresa men vi stannade även en sväng på ikea på vägen ner. Det gick väldigt bra med Viggo i bilen. På kvällen blev det grillat. I torsdags när B&L  jobbade tog vi det mycket lugnt. Gick en promenad var väll i princip allt vi gjorde. Fredagen när B var ledig åkte vi in till Kristianstad för att shoppa lite, främst en hårklippningsmaskin till Erik och en matberedare till mig som vi skall få i födelsedagspresenter från B&L. Tack för de! Vi fick dock börja med att springa in på H&M och köpa kläder till Viggo eftersom han sket ner sig i bilen och vi hade inget ombyte med. Efter det fick Erik och jag egentid då B passade Viggo. Vi fick sedan stressa i oss mat för att jag hade fått för mig att klippa mig (drop in). När vi kom hem blev det en vilstund innan det bar av till Leifs bror Alf och Lena för lite kräftor. I ösregnet! Det var mysigt men jag var ganska trött hela kvällen. Lördagsfm var lugn och efter lunch gick vi till Rosa (Eriks farmor) för fika och sedan till Tage (Eriks farfar). På hemvägen gick vi även förbi Siri, Birgits fars sambo. På kvällen blev det grillat igen, gott! På söndagsfm åkte jag och B&L ut i svampskogen och hittade några liter kantareller. Efter lunchen begav vi oss hemåt. Resan gick bra men Viggo började lessna i Katrineholm. Att underhålla honom är inte alltid så lätt...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0